Laatste Nieuws

Felle strijd in Asten Heusden, winst voor Leroy Provenzano en Wim van Roey

In Asten Heusden kwamen 40 renners aan de start. Ook hier waren de dreigende berichten van de weer-apps weer niet van de lucht. Het zou de hele avond regenen en onweren. Echter alweer niets daarvan. Een buitje op de achterzijde van het parkoers terwijl er bij de finish geen druppel viel. Het parkoers was met een extra stukje uitgebreid doordat er flink wat grind lag op een stuk van het oude parkoers. Dan maar daar omheen. Hierdoor werd het 4610 meter lang. De amateurs deden 14 rondes (64,5 km) en de masters 11 (50,7 km). 

Al meteen vanaf begin een ontsnapping van Joey Smeulders en Tom Henst. Na 18 km sprong Thomas Leys naar ze toe, maar die bracht ook de rest van de amateurs mee. Halfweg koers schudde Erwin Bakker nog eens goed aan de boom en toen brak de groep in tweeën. Na nog eens 10 km sprong Bakker weg en kreeg een gat van 20 seconden. Maar bij het luiden van de bel voor de laatste ronde werd hij weer ingerekend. In de sprint die daarop volgde was Leroy Provenzano iedereen te snel af. Daarachter wist Martijn Gijsbers de tweede en Stijn Peters de derde plek in te nemen.

Bij de wat oudere mannen lukte het zeven mannen om na tien kilometer een gat te slaan. Kenneth Mercken, Nick Riddy, Edwin Raats, Wim van Roey, Kristof Boels, Tom Elsten en Guus Opstals. Ook hier viel de tweede groep steeds verder terug. Boels moest halfweg koers de rest laten gaan door een lekke achterband. De zes reden gezamenlijk naar de meet en lieten het op een sprint aankomen. De WCF Europees kampioen Heren 40+ Wim van Roey en de WCF Europees kampioen Heren 50+ Kenneth Mercken sprintten op het scherpst vna de snede. De jongere van Roey bleef echter net voor. Mercken werd tweede en Raats derde.

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Ronde van Merselo voor Martijn Gijsbers en Wim van Roey

Net als in Vlierden, twee weken terug, was het weer ook niet best gedurende de dag. Van ene uur voor de start tot aan de start was er regen. Tegen acht uur nog een flinke bui en daarna droog tot de laatste ronde van de amateurs. Er stond een stevige tot harde wind. De temperatuur was goed. Maar dit alles had dus weer duidelijk impact op het aantal deelnemers. 13 amateurs en 19 masters begonnen aan hun wedstrijd op een 4570 meter lange parkoers met start en finish aan de Haag in Merselo.

De amateurs reden 14 ronden, totaal 64 km. Na pakweg 15 km sprongen Stef van de Bosch, Rick Verheggen, Bram Meurskens en Bennie Leenders weg, maar ze werden snel weer teruggehaald. Halfweg koers een ontsnapping van Bart Vullings en Thomas Leys. Ze hielden het zo'n 15 km vol en werden toen ingehaald door drie achtervolgers; Martijn Gijsbers, Stef van den Bosch en Stijn Peters. Deze vijf bleven zo'n 40-50 tellen voor de rest en mochten sprinten voor de overwinning. De rapste was dit keer Martijn Gijsbers met achter hem Stijn Peters en Bart Vullings. 

De masters reden 11 ronden, totaal 50,3 km. Al met de eerste doorkomst zat Roy Steuten 2 seconden voor zijn concurrenten. Maar een ronde later was dit teniet gedaan. Tien kilometer later brak het peloton in tweeën. Zeven man reden weg van de rest; Marcel Ruyten, (de organisator van deze wedstrijd), Roy Steuten, Nick Riddy, Edwin Raats, Wim van Roey, Ferdie van Mill en Mees Jansen. Deze zeven bleven weg en bouwden langzaam de voorsprong uit naar 1 minuut. De sprint werd gewonnen door Wim van Roey, daarachter Edwin Raats en Roy Steuten waarbij de fotofinish uitsluitsel moest bieden over de volgorde. 

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Jorne Drijkoningen en Edwin Raats winnen in Deurne Zeilberg

Een zonnige avond met een stevig briesje en niette warm was weggelegd voor de renners die vanavond in Deurne Zeilberg hun wedstrijd reden op het 3,4 km lange parkoers. Het deelnemersveld telde dit keer 35 amateurs en 37 masters.

Het windje speelde de mannen wel parten. Aan de achterzijde hadden ze hem schuin van voren over het open veld. Jorne Drijkoningen poogde al meteen weg te rijden van de rest. Maar dit werd niet goed gevonden. Vervolgens reed Erwin Bakker een 15 km lang op zo'n 200 meter voor de rest. Ook dit kon de goedkeuring van het peloton niet krijgen. Hierna bleef het peloton van zo'n 22 man 12 km lang bij elkaar totdat Jef Boutsen een gaatje wist te creëren. Hij werd echter weer ingerekend waarna Tom Henst, Tim Sanders en Drijkoningen met zijn drieën wisten weg te springen. Ze bleven de rest in de laatste 10 km voor en in de sprint was Drijkoningen te rap voor Henst en Sanders die twee en drie werden.

De oudere renners (en de jongere nieuwelingen) bleven grotendeels bij elkaar. Aan de meet waren er weinig ontsnappingen te zien. Rick van Gaalen zat een ronde 100 meter voor de rest. En ook Ron Vandenbussche, Edwin Raats en Joost van Haren reden daar een keer een tiental tellen voor. Maar voor de rest van de doorkomsten was de groep van circa 20 man steeds compleet. In de eindsprint wist Raats weer een overwinning bij te turven. Daarachter klopte Ferdie van Mill nog net Mark Vermeulen.

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Rino Sprangers rijdt 50 km solo naar overwinning. Wim van Roey wint nipt bij masters

Een mooi deelnemersveld dit keer in Milheeze aan de Hoeven. 41 amateurs en 28 masters reden hun rondjes op het 4,4 km lange parkoers.

Al in de eerste ronde sprong Sprangers weg. Eerst met een zestal medevluchters maar hij liet ze al snel achter zich. Beetje bij beetje breidde hij zijn voorsprong uit tot ruim een minuut. Het peloton zette alles op alles om hem terug te halen, maar dat lukte niet. Bij de laatste keer de finishstraat opdraaien sprong Ruud Verbakel uit het peloton weg en wist de tweede plaats te pakken. Daarachter eindigde Martijn Gijsbers als derde.

Bij de masters sprong Eindhovenaar Tom Elsten meteen wegen kon 17 km voor de rest blijven, maar zijn voorsprong bleef zo rond de 15 à 20 seconden. Het peloton maakte een flinke versnelling en haalde hem terug. Vervolgens mocht er niemand meer weg en reed de groep en masse naar de meet. Daar werd fel gesprint en de video moest uitmaken wie won. Wim van Roey bleef een banddikte voor Edwin Raats. Bas Janssen wist de derde plek nog te bemachtigen.

We hebben naast het totaalklassement nu ook een klassement gemaakt voor de jongeren; de junioren en nieuwelingen. Welke prijzen daaraan gekoppeld worden volgt later nog. 

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Stijn Peters en Edwin Raats winnen in Vlierden

De weersvoorspellingen waren bar en boos, maar zoals altijd konden alle weer-apps hun voorspellingen niet waarmaken. Vanaf de start was het droog in Vlierden. Een tijdje scheen zelfs nog de zon. Later werd het wel weer bewolkt, maar er viel niets. Wel was het erg koud. 

Helaas had dit allemaal weer zijn impact op de opkomst van de renners. In beide categorieën startten slechts 9 renners. Op de vraag of we maar een paar rondes minder moesten doen of tegelijk starten waren de meningen unaniem. Gewoon de wedstrijd zoals gepland. Mocht het slecht weer worden kan er altijd nog ingekort worden. Maar dat was dus niet nodig. De groepen bleven goed bij elkaar. Op een enkeling na die moest afhaken. Bij de amateurs een groep van 8 waaruit Max Lokhvytskyi tegen het eind van de wedstrijd terugviel. Even probeerde Stef van de Bosch nog weg te komen, maar dat lukte niet. Na het luiden van de bel sprong Stijn Peters weg en kon met een voorsprong van 30 seconden de winst pakken. In de sprint daarachter eindigde Bram Dahler als tweede en Leroy Provenzano als derde.

Ook bij de masters een groep van 6 die de hele wedstrijd bijeen bleven. In de eindsprint wist Edwin Raats de rest nipt voor te blijven met meteen daarachter Kristof Boels en Nick Riddy.

We hebben besloten dat alle renners in aanmerking komen voor een prijs.

We hebben naast het totaalklassement ook een klassement gemaakt voor de jongeren; de junioren en nieuwelingen. Welke prijzen daaraan gekoppeld worden volgt nog. 

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Nederlands Kampioen van de WFN Wouter Salden wint in Asten Diesdonk. Kurt Houben bij de masters.

In Asten aan de Diesdonk stonden 35 amateurs en 16 masters vanavond klaar voor hun wedstrijd over respectievelijk 59 en 49 km. Een beetje weinig masters in vergelijk met voorgaande wedstrijden. Mogelijk door het mindere weer. Het was echter de hele avond droog en er stond nauwelijks wind.

Al meteen een ontsnapping van Rowan Leppink en François Jacoby maar het peloton was het daar niet mee eens. Onder leiding van Wouter Salden reden ze er naar toe. De snelheid lag hierbij zo hoog, 46 km/u, dat de groep brak en 7 man aansluiting kregen bij de 2 vluchters. Twee ronden later konden ook Seppe van den Dungen en Jonas van der Wiel de sprong naar de kopgroep maken. Daarmee ontstond een groep van elf man die goed samenwerkend een voorsprong opbouwden tot bijna drie minuten. Erwin Bakker probeerde nog de sprong te maken, maar na een achtervolging van ruim 20 km moest hij zich toch gewonnen geven en nam plaats in het peloton. De elf gingen samen de eindsprint aan die werd gewonnen door Wouter Salden, de Nederlands Kampioen van de WFN. Daarachter werden Stijn Peters tweede en Jeroen van den Borne derde. De sprint van het peloton werd nog ontsierd door een valpartij midden in de groep. Gelukkig was er geen ernstig letsel.

Bij de masters eerst een ontsnapping van Jim Mariën en Bert Meuwis. Een ronde later was het echter Kurt Houben die alleen aan kop reed. Al snel sloten Wim van Roey en Tom Elsten aan. Het jagende peloton daarachter brak al snel in twee groepjes die op een minuut en tweeëneenhalve minuut binnenkwamen. De eindsprint was voor Houben, Elsten werd tweede en van Roey derde.

We hebben naast het totaalklassement ook een klassement gemaakt voor de jongeren; de junioren en nieuwelingen. Welke prijzen daaraan gekoppeld worden volgt nog. 

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Ruud Verbakel en Ron Vandenbussche winnen in Gemert

Vanavond was het de beurt aan Gemert waar de derde wedstrijd op het programma van WVAN werd verreden. Er stond een stevig windje met een aangename temperatuur. Er gingen 35 amateurs en 32 masters gingen van start. In de eerste ronde moesten we de wedstrijd stilleggen omdat een vrachtwagen de hele weg blokkeerde en het nodig vond om eerst daar de laaddeuren te gaan openen voordat hij de inrit in reed.

Na een twintigtal kilometers wist Erwin Bakker een gaatje te slaan en hij kreeg al snel hulp van Martijn Gijsbers en Ruud Verbakel. Ze bouwden samen een voorsprong van zo'n 250 meter op. Maar op de lange brede Rooije Hoefsedijk aan de achterzijde van het parkoers met de wind op de kop, konden de mannen in het peloton goed samenwerken. De drie hadden meer last van de wind dan de grote groep en zo werden ze weer ingerekend. De laatste vier ronden werden met het complete peloton afgelegd en het kwam dus op een massaprint aan. Verbakel wist net een banddikte voor Leroy Provenzano te blijven. Daarachter werd Jos van der Heijden, ook met een banddikte verschil, derde voor Jelle van den Elzen. 

Bij de masters ontstond na tien kilometer een kopgroep van twaalf. Even later sloot Marcel Ruyten nog aan. Een vijftien kilometers later sprongen vijf daarvan weg; Mike Daerden, Wim van Roey, Florian Smits, Nick Riddy en Ron Vandenbussche. Ze werkten goed samen en zetten de rest van de voormalige kopgroep op een minuut en het peloton op 1 minuut 45. In de finale sprong Vandenbussche weg en kwam als eerste over de meet. Daarachter werd Smits tweede en Daerden derde.

We hebben naast het totaalklassement ook een klassement gemaakt voor de jongeren; de junioren en nieuwelingen. Welke prijzen daaraan gekoppeld worden volgt nog. 

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Teun van der Kraan en Wim van Roey winnen de Ronde van Bakel

Nadat we vorige week aftrapten in de Mortel, was vanavond het parkoers in Bakel aan de Zaarvlaas aan de beurt. Wederom een fijn weertje met een licht briesje. 39 amateurs en 32 masters gingen van start.

Net als vorige week werd meteen de knuppel in het hoenderhok gegooid. Een kopgroep van 8 man gingen op de trappers staan en wisten na een ronde al een gat van een paar honderd meter te slaan. Tim Sanders, Sem Geurt van Kessel, Teun van der Kraan, Tom Henst, Robin Niesters, Jurgen van Oudenhoven, Finn Roumen en Jorne Drijkoningen hadden al meteen 45 km/u op de teller staan. Erwin Bakker zette de achtervolging in en op het moment dat die aansloot moesten van Oudenhoven, Roumen en Niesters lossen. En zo waren er nog maar zes over. De samenwerking was goed en de voorsprong op het peloton liep op tot anderhalve minuut. Het peloton dat ook gemiddeld 43,5 reed kon ze niet terughalen. En zo werd er gesprint tot op de meet, waarbij van der Kraan net wat sneller was dan Drijkoningen. Bakker werd derde.


De masters hadden er ook zin in. Al van de eerste ronde reden Nick Riddy, Edwin Raats, Tom Elsten en Wim van Roey weg. Hun voorsprong liep op tot 1 minuut 10 gedurende de eerste helft van de wedstrijd. Maar toen werd er in het peloton opgeschakeld. Het peloton brak in twee en de eerste groep van 11 snoepte elke ronde 10 tot 15 seconden van de achterstand af. Net genoeg om in de laatste ronde aan te sluiten bij de vluchters. Wim van Roey wist daarop toch nog de sprintzege te pakken. Bas Janssen werd tweede en Edwin Raats derde. 

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Winst in de Ronde van de Mortel naar Florian Smits en Ruud Verbakel

Vanavond was het tijd voor de eerste wedstrijd op het programma van WVAN. Normaliter zouden we vorige week gestart zijn in Deurne Walsberg, ware het niet dat de gemeente geen vergunning kon geven in verband met wegwerkzaamheden. Dus was dit keer de eer aan De Mortel om de spits af te bijten. Het weer werkte prima mee. Een fijn zonnetje, een behaaglijk temperatuurtje, een beetje wind. 32 amateurs en 30 masters gingen van start.

Al meteen in de eerste ronde werd de kiem gelegd voor een flinke ontsnapping. Roy Steuten, Daan Beckers, Ruud Verbakel en Jorne Drijkoningen sprongen weg. Hun voorsprong was al  snel 30 tellen. Pakweg 10 km later kregen ze gezelschap van nog eens 7 coureurs. Stijn Peters, Martijn Gijsbers, Robin Niesters, Erwin Bakker, Tim Sanders, Koen Wulterkens en Stef van den Bosch sloten aan. Dit elftal bouwde vervolgens aan een flinke vooorsprong die opliep tot ruim 5 minuten. In de sprint wist Verbakel de anderen voor te blijven en Peters en van den Bosch werden vervolgens twee en drie. De amateurs reden 63,1 km met een gemiddelde van 44,8 km/u.


Tegelijkertijd werd weer een wedstrijd voor de masters verreden over 52,6 km. Ook die hadden er zin in en reden de wedstrijd met een gemiddelde van 42,6 km/u. Eerst zagen we na twee ronden Bert Meuwis wegspringen die een ronde later gezelschap kreeg van Ferdie van Mill en Florian Smits. Twee ronden daarna moest vna Mill de andere twee laten gaan. Hun voorsprong liep even op tot 30 seconden maar ook als snel weer terug tot 10 seconden. Het lukte het peloton echter niet op de twee in te rekenen. Ze bleven tussen 10 en 15 seconden voor de rest. In de sprint was Smits te rap voor van Mill. De sprint van het peloton werd gewonnen door Kenneth Merken die daar mee derde werd.

Voor het complete wedstrijdverloop verwijzen we naar de uitslagen op de site van Rennerz

Deurne Walsberg gaat niet door !!

Vanwege het feit dat in April en begin Mei en vanaf eind Mei tot Juli werkzaamheden zijn in de omgeving van ons parkoers van de Walsberg kan die wedstrijd niet doorgaan. Verder kan er geen garantie gegeven worden dat in de periode er tussenin niet gewerkt wordt.

We beginnen daarom pas met het programma op 15 april in De Mortel.

 

Pagina's